Mountain bike στην ορεινή Σελιάνα

Δημοσίευση: Στέφανος Φυγετάκης

Πολλοί άνθρωποι έχουν πάντα στο μυαλό τους ότι διακοπές και weekend τους θερινούς μήνες μπορούν να λάβουν μέρος μόνο στη θάλασσα και στους κλασσικούς θερινούς προορισμούς.

Στην Ελλάδα όμως υπάρχουν και πολύ όμορφα ορεινά μέρη όπου είναι φανταστικά το καλοκαίρι. Δυστυχώς λίγα από αυτά είναι αξιοποιημένα και έχουν τις υποδομές για τουρισμό, που χρειαζόμαστε οι περισσότεροι. Εκτός από τα παραπάνω, στην Ελλάδα δεν υπάρχει σχεδόν καθόλου διαφήμιση για αυτά τα μέρη, οπότε πολύ λίγοι τα επιλέγουν, ακόμη και για ένα όμορφο weekend.

Από κάποιους φίλους είχαμε ακούσει για ένα οροπέδιο, στην ορεινή Κορινθία, όπου έχει φοβερά μονοπάτια και δασικούς δρόμους για mountain bike σε πανέμορφο περιβάλλον.

Το οροπέδιο αυτό βρίσκεται πάνω από την Αιγείρα, περίπου 25 χιλιόμετρα από την Ακράτα. Βρίσκεται δίπλα στο βουνό Ευρωστίνα ενώ σχετικά κοντά, βρίσκεται ο Χελμός και η Ζήρια.

Υπάρχει κεντρικός ασφαλτόδρομος που ενώνει τα χωριά Μοναστήρι, Σελιάνα και Περιθώρι. Αρκετά κοντά είναι και το πολύ όμορφο χωριό Συνευρό.

Υπάρχουν πολλοί, όμορφοι δασικοί δρόμοι στα γύρω βουνά, με πολύ καλής ποιότητας terrain για mountain bike. Αμέτρητα έλατα, πηγές με παγωμένο νερό, το ποτάμι Κριός, πανέμορφοι καταρράκτες και καρποφόρα δέντρα, μηλιές, κερασιές, καρυδιές και άλλα. Στο χωριουδάκι που μείναμε εμείς( Σελιάνα) και είχαμε σαν βάση, το υψόμετρο είναι 720 μέτρα ενώ τα γύρω βουνά φτάνουν λίγο πάνω από τα 1500.

Την πρώτη μέρα που θέλαμε να πάμε χώμα κάναμε την διαδρομή Σελιάνα, Περιθώρι από τον δασικό δρόμο, που η απόσταση ήταν περίπου 12 χιλιόμετρα. Συνεχόμενη ανηφόρα περίπου τα 10 και μετά κατηφόρα για να φτάσουμε στο περιθώρι ο δρόμος αυτός ήταν πολύ καλής ποιότητας, για ότι τύπο mountain και αν έχετε, 4 πηγές στο δρόμο σας, 80% διαδρομή περίπου μέσα σε δάσος από έλατα. Αρκετή κούραση αν και η ανηφόρα ποτέ δεν ήταν υπερβολικά απότομη. Απλά αυτή υψομετρική των 750 μέτρων δεν είναι και ¨piece of cake¨ αν δεν είσαι και προπονημένος για βουνό. Στην επιστροφή μας βουτήξαμε στη φυσική πισίνα, κάτω από έναν καταρράκτη κοντά στη Σελιάνα, όπου το νερό είχε θερμοκρασία 13c και ήταν τέλος Ιουλίου! Το σώμα μας αναζωογονήθηκε εντελώς. Φαγητό το βράδυ στο χωριό περιθωρι κάτω από τον πλάτανο στην πλατεία με λεπτό jacket απαραίτητο γιατί η θερμοκρασία έπεσε αρκετά μετά το σούρουπο.

Την επομένη μέρα, οργανωθήκαμε και κάναμε την διαδρομή Σελιάνα Περιθώρι από την Άσφαλτο Περίπου 4 χιλιόμετρα, όμως με αρκετή ανηφόρα. Μετά από ένα καλό πρωινό εκεί γυρίσαμε στη Σελιάνα από χωματόδρομους και μονοπάτια που κινούνταν κοντά στον Κριό ποταμό. Μπάνιο στο ποτάμι, στο παγωμένο νερό και επιστροφή στη βάση μας.

Αν προτιμάτε την άσφαλτο και την ανηφόρα μπορείτε να κάνετε και το Μοναστήρι (Βιργουβίτσα) Περιθώρι που είναι περίπου 9 χιλιόμετρα σχεδόν όλα ανηφόρα.

Κάποιοι καλοί φίλοι, ( Ο Χρήστος και η Φλαίρη) ανοικοδομούν κάποια παλιά σπίτια στο χωριό Σελιάνα φτιάχνοντας έναν φανταστικό ξενώνα σε ένα καταπληκτικό περιβάλλον, που θα είναι έτοιμος σε λίγους μήνες και θα είναι η τέλεια βάση για τις εξορμήσεις σας.

Αξίζει πάρα πολύ μια επίσκεψη σε αυτό το οροπέδιο, είτε για μια όμορφη εκδρομή, (είναι 165 χιλιόμετρα από την Αθήνα), είτε για full sport weekend όσον αφορά mountain bike η ορεινό τρεξιματάκι.

Για ψάξτε το λοιπόν στο google earth και βάλτε το στο πρόγραμμα των weekend καλοκαιράκι ή τώρα το φθινόπωρο.